🎉 Spar 25% på din første måned med koden: SP25

Konvertering af Verden fra Vanilla til Spigot

Lær hvordan du konverterer din Minecraft-verden fra Vanilla til Spigot uden at miste dine dimensioner.

Noah
7 min læsetid
Apr 14, 2025

Konvertering af Verden fra Vanilla til Spigot

Hvis du skifter fra en Vanilla Minecraft-server til Spigot, Paper eller CraftBukkit, skal du ændre strukturen på dine verdensmapper, så alle dimensioner fungerer korrekt.

Denne guide viser dig, hvordan du omdanner mappestrukturen, så dine verdener fortsat virker som forventet på Spigot.

Hvorfor er dette nødvendigt?

Vanilla gemmer alle dimensioner inde i hovedverdenens mappe:

  • world/ → Overworld
  • world/DIM-1/ → Nether
  • world/DIM1/ → End

Spigot og dets varianter gemmer hver dimension i sin egen mappe:

  • world/ → Overworld
  • world_nether/ → Nether
  • world_the_end/ → End

For at Spigot skal kunne indlæse dine verdener korrekt, skal du flytte dimensionerne ud af world/ og ind i separate mapper.

Trin-for-trin: Konvertering til Spigot

1. Stop serveren

Stop din server via kontrolpanelet for at undgå korruption under flytning af filer.

2. Download dine verdensfiler

Download hele mappen world/ til din computer via FTP eller filhåndtering.

3. Opret nye mapper

Opret følgende mapper i serverens rodmappe:

  • world/
  • world_nether/
  • world_the_end/

4. Flyt dimensionerne

Flyt filerne fra world/ på følgende måde:

  • Flyt alt indhold undtagen DIM-1 og DIM1 til world/
  • Flyt indholdet af world/DIM-1/ til world_nether/
  • Flyt indholdet af world/DIM1/ til world_the_end/

Hvis DIM-1 eller DIM1 ikke findes, er det muligt, at du ikke har besøgt de dimensioner endnu.

5. Upload mapperne

Upload de tre mapper (world, world_nether, world_the_end) tilbage til serverens rodmappe via FTP eller filhåndtering.

6. Start serveren

Start serveren igen. Spigot burde nu indlæse alle verdener korrekt.

Vigtige noter

  • Sørg altid for at tage backup før du foretager ændringer
  • Kontrollér, at dine spillere er placeret korrekt i verden efter konverteringen
  • Hvis du bruger plugins, skal du sikre, at de peger på de rigtige verdener

Har du brug for hjælp til denne proces? Kontakt vores supportteam – vi hjælper gerne.