Konvertering af Verden fra Vanilla til Spigot
Hvis du skifter fra en Vanilla Minecraft-server til Spigot, Paper eller CraftBukkit, skal du ændre strukturen på dine verdensmapper, så alle dimensioner fungerer korrekt.
Denne guide viser dig, hvordan du omdanner mappestrukturen, så dine verdener fortsat virker som forventet på Spigot.
Hvorfor er dette nødvendigt?
Vanilla gemmer alle dimensioner inde i hovedverdenens mappe:
world/
→ Overworldworld/DIM-1/
→ Netherworld/DIM1/
→ End
Spigot og dets varianter gemmer hver dimension i sin egen mappe:
world/
→ Overworldworld_nether/
→ Netherworld_the_end/
→ End
For at Spigot skal kunne indlæse dine verdener korrekt, skal du flytte dimensionerne ud af world/
og ind i separate mapper.
Trin-for-trin: Konvertering til Spigot
1. Stop serveren
Stop din server via kontrolpanelet for at undgå korruption under flytning af filer.
2. Download dine verdensfiler
Download hele mappen world/
til din computer via FTP eller filhåndtering.
3. Opret nye mapper
Opret følgende mapper i serverens rodmappe:
world/
world_nether/
world_the_end/
4. Flyt dimensionerne
Flyt filerne fra world/
på følgende måde:
- Flyt alt indhold undtagen
DIM-1
ogDIM1
tilworld/
- Flyt indholdet af
world/DIM-1/
tilworld_nether/
- Flyt indholdet af
world/DIM1/
tilworld_the_end/
Hvis DIM-1
eller DIM1
ikke findes, er det muligt, at du ikke har besøgt de dimensioner endnu.
5. Upload mapperne
Upload de tre mapper (world
, world_nether
, world_the_end
) tilbage til serverens rodmappe via FTP eller filhåndtering.
6. Start serveren
Start serveren igen. Spigot burde nu indlæse alle verdener korrekt.
Vigtige noter
- Sørg altid for at tage backup før du foretager ændringer
- Kontrollér, at dine spillere er placeret korrekt i verden efter konverteringen
- Hvis du bruger plugins, skal du sikre, at de peger på de rigtige verdener
Har du brug for hjælp til denne proces? Kontakt vores supportteam – vi hjælper gerne.